Aktualności,  Wypoczynek

Ferie zimowe 2023 z GOK-iem i GBP w Łoniowie

W pierwszy dzień „Ferie z GOK i GBP’’ dzieci miały możliwość wziąć udział w niezapomnianej   przygodzie – warsztatach ceramicznych z elementami rzeźby i malarstwa. Zajęcia ukierunkowane na rozwój manualny i ćwiczenia, które doskonalą orientację przestrzenną i percepcję wzrokową cieszyły się dużym zainteresowaniem. Dwudziestu jeden młodych artystów miało możliwość stworzenia własnoręcznie wykonanej pracy z gliny i pomalowaniu jej angobami. Dzieła po wysuszeniu, wypaleniu i poszkliwieniu stały się pamiątką z warsztatów.

Wycieczka do Grodu Kraka. Zwiedzanie Krakowa rozpoczęliśmy od  mistycznej jamy – jaskini wyciętej przez naturę w wewnątrz wzgórza wawelskiego, czyli Smoczej Jamy i wysłuchania legendy o wawelskim smoku. Zaproszeni przez p. Joannę Świtała – historyka sztuki i  licencjonowanego przewodnika z ogromną wiedzą i poczuciem humoru, udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie. Wzgórze Wawelskie to jedno z najważniejszych miejsc w naszej historii, które bez wątpienia zajmuje znaczące miejsce w świadomości zbiorowej Polaków. Zwiedzanie Wawelu okazało się unikatową okazją, aby zachwycić się najwyższej klasy architekturą z różnych epok – od średniowiecza do XIX stulecia – oraz usłyszeć najbardziej fascynujące historie dotyczące tego Miejsca. Podczas naszego spaceru  odkryliśmy wnętrze Katedry.  Zobaczyliśmy krypty i groby królewskie, weszliśmy na wieżę, na której wisi słynny XVI-wieczny Dzwon Zygmunta. Dziedziniec Zamku Wawelskiego po którym mogliśmy pospacerować, ze swoimi wspaniałymi renesansowymi krużgankami z pewnością na długo pozostanie w naszej pamięci. Zwiedzanie Krakowa nie mogło nam dać pełnego obrazu historii i kultury miasta, gdybyśmy pominęli kwartał uniwersytecki. Uniwersytet w Krakowie jest w końcu najstarszym w Polsce i przez stulecia wpływał znacząco na życie intelektualne i kulturalne miasta. Kwartał akademicki to z pewnością jedno z bardziej urokliwych i inspirujących miejsc w Krakowie z dużym walorem edukacyjnym. Oczarowani niezwykłą atmosferą spokoju, powagi i skupienia miejsca, mogliśmy poznać bogatą historię Uniwersytetu oraz koleje losów najwybitniejszych absolwentów, od Mikołaja Kopernika po Karola Wojtyłę. Kończąc nasze zwiedzanie udaliśmy się do jednej z najpiękniejszych krakowskich budowli – Bazyliki Mariackiej. Od wieków ta olśniewająca świątynia góruje nad krakowskim Rynkiem. Podczas zwiedzania kościoła Mariackiego w punkcie kulminacyjnym zatrzymaliśmy się przed olbrzymim gotyckim dziełem –  ołtarzem autorstwa Wita Stwosza. Nasz feryjny wyjazd do Krakowa zakończyliśmy smacznym obiadem w restauracji Camino.  Zwiedzanie wymienionych miejsc to nie była zwykła lekcja historii, to najprawdziwsza podróż w czasie!  Mam nadzieję, że nasi wycieczkowicze będą długo i mile ją wspominać.

Kolejnego dnia ferii dzieci pojechały do kręgielni w Tarnobrzegu. Tam milo spędziły czas   poznając i doskonaląc technikę gry w kręgle.

7 lutego rozpoczęliśmy dzień od wizyty w kinie Metalowiec w Nowej Dębie. Tam obejrzeliśmy film animowany „Kot w butach – ostatnie życzenie”. Następnie udaliśmy się do Fabryki Bombki w Nowej Dębie. Tam dzieci obejrzały wystawę eksponatów jakimi są ozdoby choinkowe oraz poznały od podstaw proces ich powstania. Na koniec każde dziecko ozdobiło własnoręcznie swoją bombkę, którą zabrały do domu.

W drugim tygodniu ferii udaliśmy się do Krainy Koziołka Matołka w Pacanowie. Tam dzieci uczestniczyły w warsztatach „Zima w słoiku”, w trakcie których każde dziecko wykonało zimę według własnego pomysłu, wykorzystując szyszki, gałązki czy inne ozdoby. A także zwiedzały Bajkowy Świat, Krainę Soria Moria i obejrzały spektakl lalkowy. Spotkały Koziołka Matołka z którym chętnie robiły sobie zdjęcia.

Na zakończenie ferii dzieci wykonały glicerynowe mydełka w ramach warsztatów mydlarskich. Każde dziecko wybrało kształt, kolor i zapach swojego mydełka. Uczestnicy warsztatów pięknie zapakowane mydełka zabrali do domu.

Autorzy: Marek Bisztyga oraz instruktorzy GOK

Wielkość czcionki
Kontrast

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności Więcej ...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.